به گزارش نارنجی، این اپلیکیشن واقعیت افزوده در حقیقت پروژه ای طولانی مدت برای امپراطوری اسباب و اثاثیه ایکا بوده که از سال ۲۰۱۱ گوشه هایی از آن مشخص شده بود. لینوس کارلسون مدیر بخش خلاقیت McCann (طراح و توسعه دهنده این اپلیکیشن) می گوید که جایگزینی برگه های کاتالوگ با یک محصول کاملا دیجیتال اصلا منطقی نیست. اگر شما یک مجله با تیراژ ۲۱۱ میلیون نسخه ای داشته باشید، نمی توانید به یک باره آن را تعطیل کنید. این دیوانگی است.
با اضافه کردن این لایه دیجیتال، خرید از مجموعه IKEA کمی آسان تر می شود. برای مثال با تماشای یک کابینت با اشعه ایکس! این برنامه و دیدن جزئیات آن، دیگر مراجعه حضوری به فروشگاه IKEA چندان ضروری به نظر نخواهد رسید. البته هنوز تمام مجموعه محصولات ایکا به صورت آنلاین برای فروش عرضه نشده اند و هنوز برای برخی کالاها باید به مغازه بروید.
به نظر می رسد با این اپلیکیشن، تجربه خریدی سریع تر و هدایت شده تر از IKEA را خواهید داشت و با آگاهی بیشتر دقیقا به سراغ محصول مورد نظر رفته و از گشت زنی بیهوده در کاتالوگ و فروشگاه ها بی نیاز خواهید شد.